Чемпіонату світу з ралі 2018 року був затверджений ФІА зовсім недавно. Один з найбільш видовищних видів автоперегонів стартує вже 25 січня, буде налічувати 13 етапів і обіцяє стати найбільш непередбачуваним за останні кілька років. У боротьбі за звання кращих пілотів планети змагатимуться 14 гонщиків, при цьому черговий тріумф Себастьяна Ожьє в ралі опиниться під питанням.
Розклад етапів
Ралі світу 2018 року пройде на чотирьох континентах: в Європі, Північній і Південній Америці, а також Австралії. Далі в таблиці наведена основна інформація про майбутній чемпіонат, яка напевно буде цікава уболівальникам:
У календарі Чемпіонату світу з ралі 2018 року відбулося кілька змін. Зокрема, етап в Польщі був виключений з міркувань безпеки. У звітах фахівців ФІА говорилося про недостатньому захисті глядачів від можливого вильоту машин з траси. Ралі було замінено етапом в Туреччині, де умови безпеки повністю відповідають вимогам ФІА. Гонки в цій країні пройдуть вперше після довгої перерви з 2010 року, однак місцем проведення змагань обрано не Стамбул, як раніше, а Мармарис - курортне місто на південному заході країни. Маршрут прокладений по гористому рельєфу уздовж Середземного моря.
Гонки пройдуть в різних погодних умовах при температурах від -10 ºС до +35 ºС, що зажадає від пілотів самовіддачі і концентрації. Крім того, варіативні типи дорожнього покриття передбачають певний стиль водіння, адже зчеплення з трасою, наприклад, на гравії і бетонованому шосе значно відрізняються. Одна помилка може призвести до серйозних наслідків, тому аварії на ралі світу не така вже й рідкість.
Загальні відомості про змагання
Для тих, хто тільки починає стежити за Чемпіонатом світу з ралі, корисно буде ознайомитися з його правилами. Кожен етап проводиться протягом 3 днів, а гонщику і штурману надається право ознайомитися з трасою, внесши необхідні записи в карті. В процесі гонки штурман читає пілотові стенограму, завдяки якій гонщик може планувати свої дії. Варто штурману помилитися хоча б раз, і автомобіль напевно виявиться за межами траси, а дорогоцінний час буде втрачено.
На кожній трасі передбачено кілька спецділянок (від 15 до 25). Пілот проходить їх настільки швидко, наскільки це можливо. Час проходження таких відрізків підсумовується з точністю до десятих часток секунд, після чого розподіляються місця в підсумковому протоколі. Результати етапів мають значення в двох заліках: Кубку конструктів і чемпіонаті пілотів. Наприклад, для екіпажів система нарахування балів наступна:
1 місце - 25 очок;
2 місце - 18 очок;
3 місце - 15 очок;
4 місце - 12 очок;
5 місце - 10 очок;
6 місце - 8 очок;
7 місце - 6 очок;
8 місце - 4 очка;
9 місце - 2 очка;
10 місце - 1 очко.
Додаткові бали нараховуються за певні спецділянки (так звані «power stage»). Перше місце приносить 5 очок, друге - 4, третє - 4, четверте - 2, п'яте - 1. Екіпажі зобов'язані приїжджати на спецділянки, а також виїжджати з боксів технічного обслуговування в строго встановлений час. Порушення регламенту веде до 10-секундному штрафу за кожну хвилину прострочення. Дискваліфікація буде після 15-хвилинного запізнення на контрольні точки, півгодинного запізнення на спецділянці, перевищення ліміту техобслуговування.
Що стосується заліку Кубка конструкторів, то місця в протоколі розподіляються відповідно до набраних екіпажами балам. Машина обов'язково повинна бути заявлена в заліку виробників. В обов'язки команди механіків входить технічне обслуговування своїх автомобілів після проходження їм необхідної кількості спецділянок (не більше 15 хвилин) і в кінці гоночного дня (не більше 45 хвилин). Список команд і пілотів У Чемпіонаті світу з ралі 2018 року планують виступити 4 заводські команди і 14 гоночних екіпажів. Далі наводимо повний список учасників турніру:
Головною зміною стало скорочення командою «Citroen» своїх основних екіпажів до двох, а ще дві машини планується виставляти на окремі етапи. Компанія «Ford» має намір розширити свою співпрацю з командою «M-Sport», при цьому підтримка торкнеться як матеріального, так і технічного боку. Все це призведе до того, що «M-Sport Ford WRT» стане основним претендентом на Кубок конструкторів 2018 року.
Серйозні зміни відбулися і серед пілотів. Головною новиною міжсезоння є повернення дев'ятикратного чемпіона світу Себастьяна Льоба в «Citroen». Його напарником по екіпажу стане досвідчений штурман Даніель Елена, з яким Себастьяну вже доводилося раніше працювати. Разом з тим, Леб зможе виступити в ралі не раніше етапу в Мексиці, оскільки також планує взяти участь на Дакарі.
Андрес Міккельсен зі штурманом Андресом Йегером збираються пересісти на «Hyundai i20 Coupe». У новому сезоні південнокорейська команда обіцяє впровадити на своє авто кілька технічних новинок, які допоможуть екіпажу боротися за найвищі місця в ралі. З чуток, норвезького гонщика в своїх рядах хотів бачити «Citroen», але пропозиція босів «Hyundai» була занадто привабливою.
Дані Сордо з «Hyundai» вирішив змінити штурмана, завершивши чотирирічну співпрацю з Марком Марті. Причиною розлучення послужило невдалий виступ в минулому році, коли Сордо зміг завоювати тільки 6 місце в загальному заліку пілотів. З нового сезону іспанець возз'єднається з Карлосом дель Баррі, з яким він працював в 2013 році.
Отт Тянак зі штурманом Матті Ярмайа покинули стайню «M-Sport» і з нового сезону приєднаються до «Toyota». Там вони замінять Юхо Ханнінен, що взяв на себе роль тест-пілота, і Кая Ліндстрема, що увійшов до складу керівництва команди. З огляду на те, що в минулому чемпіонаті японський виробник став лише третім і не зробив кроків до серйозного доопрацювання машини, Тянаку доведеться докласти все своє вміння для успішного виступу в турнірі.
Хто стане чемпіоном?
Ралі світу 2018 року напевно пройде під знаком п'ятикратного чемпіона Себастьяна Ожьє. Француз не наважився в міжсезоння на зміну стайні, хоча привабливі пропозиції надходили з «Citroen» і «Toyota». Як наслідок, співпраця з «M-Sport» продовжилася, а Ожьє планує стати вже шестиразовим тріумфатором ралійних гонок. На користь цього факту свідчать такі аргументи:
знайома машина;
найкраща команда механіків;
багаторічний досвід виступів у чемпіонатах світу.
Разом з тим, не варто скидати з рахунків Себастьяна Льоба, який повернеться до звичного класу автогонок з третього етапу. Легендарний француз докладе максимум зусиль, щоб виграти хоча б пару гран-прі. Прогресу варто чекати і від Тьєрі Невіл - віце-чемпіона минулого сезону. Після істотних доробок його Hyundai i20 Coupe повинен поїхати ще швидше. Фінн Отт Тянак також переходив в «Toyota» заради високих місць, однак наскільки успішно пройде процес адаптації до нової машині, не передбачить жоден фахівець.
Таким чином, Чемпіонат світу з ралі 2018 року стартує 25 січня з гран-прі Монте-Карло. Любителів автоперегонів чекають жаркі битви на трасі, безліч видовищних моментів і непідробні емоції переможців. Не пропустіть захоплююче протистояння кращих гонщиків планети.
Кращі моменти ралі Німеччини 2017 року дивіться в наступному відео: